Ασφαλής αύξηση βάρους για λιποβαρή παιδιά
Καλέστε τώρα: 2102615284, 6974720902

Ασφαλής αύξηση βάρους για λιποβαρή παιδιά

Αρχική / Blog / Ασφαλής αύξηση βάρους για λιποβαρή παιδιά

Posted on: 21/02/2017

Η υποθρεψία στα παιδιά και τους εφήβους μπορεί να είναι ένα σημάδι διατροφικών διαταραχών, συναισθηματικών προβλημάτων ή προβλημάτων υγείας. 

Για να αυξήσετε το βάρος τους με ασφαλή τρόπο, τότε θα πρέπει να...

ενθαρρύνετε την αύξηση του σωματικού του βάρους με έναν υγιεινό τρόπο διατροφής.

Οι κενές θερμίδες των τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και πρόσθετα σάκχαρα μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, αλλά δεν παρέχουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ένα παιδί για να χτίσει ισχυρά οστά και ένα υγιές σώμα.

Συμβουλές για ασφαλή αύξηση βάρους

  • Διασφάλιση ότι τα περισσότερα γεύματα και σνακ είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά αλλά παράλληλα και γευστικά.
  • Κατανάλωση καλών πηγών πρωτεΐνης: αυγά, πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί και σπόροι, φυστικοβούτυρο, ταχίνι, φασόλια, χούμους.
  • Κατανάλωση υδατανθράκων ολικής αλέσεως (ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά)
  • Κατανάλωση καλών λιπαρών: ξηροί καρποί και σπόροι (πχ λιναρόσπορος), ελαιόλαδο, αβοκάντο. Για παράδειγμα φτιάξτε γουακαμόλε (guacamole) με φρέσκο αβοκάντο, κρεμμύδι και ντομάτα, ή αναμείξτε το αβοκάντο σε ένα smoothie φρούτων.
  • Φτιάξτε ένα smoothie για πρωινό ή σνακ : είναι ένας εύκολος τρόπος για να καταναλώσουν θρεπτικά συστατικά συν θερμίδες. Γίνετε δημιουργικοί με τα αγαπημένα τους φρούτα, με πλήρες σε λιπαρά γιαούρτι και ξηρούς καρπούς και σπόρους ή τα βούτυρα αυτών (πχ φυστικοβούτυρο).
  • Κάντε τα γεύματα ευχάριστα και όχι βιαστικά σε ένα ήρεμο περιβάλλον, χωρίς να τους αποσπά τίποτε άλλο την προσοχή πέρα από το φαγητό και τη συζήτηση.
  • Η συμμετοχή των παιδιών σας στο σχεδιασμό του μενού, τα ψώνια και την προετοιμασία του φαγητού, ενθαρρύνει το ενδιαφέρον τους για την κατανάλωση του.

Ο παιδίατρός σας μπορεί να συστήσει ένα συμπλήρωμα – ρόφημα υψηλής θερμιδικής αξίας για παιδιά που αρνούνται να προσθέσουν νέα τρόφιμα στη διατροφή τους. Βεβαιωθείτε, όμως, ότι το παιδί σας δεν χορταίνει με ροφήματα, όπως χυμοί ή ακόμα και γάλα, έτσι ώστε να πεινούν την ώρα του γεύματος.

Αν το παιδί σας καταναλώνει αρκετές θερμίδες, αλλά ακόμα δεν φαίνεται να κερδίζει βάρος, συνεχίστε να συνεργάζεστε με τον παιδίατρό σας για να ανακαλύψετε τυχόν υποβόσκουσες αιτίες.

 

Με λίγη υπομονή και σωστό σχεδιασμό των γευμάτων, το παιδί σας θα επιτύχει ένα καλό ύψος και ισορροπία στο βάρος.

Γεια, είμαι η Ναταλία!

Είμαι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος και στόχος μου είναι να σε παροτρύνω, να σε κινητοποιήσω και να σε εκπαιδεύσω σε μια αλλαγή στάσης ζωής... Δοκίμασε μαζί μου!