5 υγιεινές συνήθειες που κάθε μαμά θέλει για το παιδί της (αλλά χρειάζεται και ίδια)
Καλέστε τώρα: 2102615284, 6974720902

5 υγιεινές συνήθειες που κάθε μαμά θέλει για το παιδί της (αλλά χρειάζεται και ίδια)

Αρχική / Blog / 5 υγιεινές συνήθειες που κάθε μαμά θέλει για το παιδί της (αλλά χρειάζεται και ίδια)

Posted on: 20/11/2019

Αντί να θέτεις μη ρεαλιστικούς κανόνες διατροφής ή να ακολουθείς κάθε διατροφική μόδα  με κίνδυνο να προκληθεί κάποια διατροφική διαταραχή ή/και χαμηλή αυτοεκτίμηση στο παιδί σου (ή και σε σένα!), εστίασε στην ανάπτυξη και υιοθέτηση αυτών των πέντε υγιεινών συνηθειών.... 

Θέλεις να είσαι σίγουρη ότι διαμορφώνεις υγιεινές συνήθειες που θα ωφελήσουν το παιδί σου καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής του. 

Σε καταλαβαίνω ... συνεχώς βομβαρδίζεσαι με πληροφορίες σχετικά με το πως να μεγαλώσεις ένα υγιές παιδί. Στο τέλος της ημέρας, ξέρω ότι το μόνο που θέλεις είναι το παιδί σου να έχει μια υγιή σχέση με το φαγητό και το σώμα του. Δεν θέλεις άλλες μάχες στο τραπέζι ή να δοκιμάσεις κάθε δυνατό τρόπο για να φάει μια μπουκιά

 

#1. Το φαγητό χρειάζεται να είναι τόσο θρεπτικό όσο και ευχάριστο  

Όχι ή το ένα ή το άλλο. Τα παιδιά που απολαμβάνουν μια ποικιλία τροφίμων χωρίς πίεση είναι πιο πιθανό να έχουν μια πιο υγιή σχέση με το φαγητό. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να προσεγγίζετε όλα τα τρόφιμα με τον ίδιο τρόπο, έτσι ώστε τα παιδιά να μην συνδέουν με αρνητικά συναισθήματα ένα τρόφιμο ή να αισθάνονται ενοχές για κάποιο τρόφιμο που επιλέγουν. 

Όσες περισσότερες ευκαιρίες δίνονται σε ένα παιδί να εξερευνήσει το φαγητό χωρίς κριτική, τόσο πιθανότερο είναι να δοκιμάσει νέα τρόφιμα, να βρει τα λαχανικά και τα φρούτα ενδιαφέροντα, και να έχει μεγαλύτερη ισορροπία στα γεύματα .Φροντίστε να καταναλώνετε μια ποικιλία τροφίμων, ώστε να  τα εκτιμήσετε οικογενειακώς. 

 

#2. Νιώστε σίγουροι και ασφαλείς με το σώμα σας 

Σε μια κουλτούρα που προάγει κατά κύριο λόγο τη δίαιτα και μη ρεαλιστικούς τύπους σώματος, τα παιδιά συχνά παίρνουν το μήνυμα ότι το σώμα τους δεν είναι αρκετά καλό ή ότι πρέπει να χάσουν βάρος για να αρέσουν και να γίνουν αποδεκτάΗ πραγματικότητα είναι ότι τα σώματα των παιδιών αλλάζουν με γρήγορο ρυθμό καθώς μεγαλώνουν και η υγεία τους δεν εξαρτάται από το μέγεθος ή το πόσο ζυγίζουν. Η κοινωνία μας επικεντρώνεται αρκετά στην εμφάνιση, και αυτό μπορεί να επικοινωνήσει το μήνυμα ότι η αξία σχετίζεται μόνο με την εμφάνιση.  

Καλλιεργήστε πτυχές του παιδιού σας που δεν σχετίζονται με την εμφάνισή του, όπως οι δεξιότητες και τα ταλέντα. Έτσι θα προωθήσετε μια ισχυρότερη αυτοεκτίμηση, που θα προστατέψει το παιδί σας από μια κακή εικόνα σώματος. Τα παιδιά απορροφούν εύκολα μηνύματα για την εικόνα του σώματος από το περιβάλλον τους, οπότε αφιερώστε χρόνο να τσεκάρετε τι μηνύματα του δίνετε αρχικά εσείς.  Όταν επιλέγουμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας με συμπόνια, έχουμε μια αίσθηση ευημερίας που επιτυγχάνεται με αγάπη για τον εαυτό μαςαυτοφροντίδα και σύνδεση μαζί τουΔείχνοντας καλοσύνη για εσάς και το σώμα σας, ενισχύετε και την πεποίθηση των παιδιών σας ότι το αξίζουν αυτό. 

 

#3. Τρώτε όταν είστε πεινασμένοι και σταματήστε όταν είστε χορτάτοι 

Τα παιδιά μπορούν να ρυθμίζουν μόνα τους την ποσότητα του φαγητού που χρειάζονται. Όταν όμως οι γονείς αποφασίζουν για την ποσότητα που πιστεύουν ότι χρειάζονται τα παιδιά τους, τότε προκαλείται σύγχυση στο μυαλό αλλά και στους εσωτερικούς τους μηχανισμούς 

Άλλα παιδιά έχουν χαμηλότερο και άλλα ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης και αυτή μπορεί επίσης να διαφέρει από χρόνο σε χρόνο. Τελικά, τα παιδιά τρώνε ακριβώς αυτό που χρειάζονται προκειμένου να ακολουθήσουν το δικό τους μονοπάτι χωρίς εξωτερικές παρεμβολές ή ρυθμίσεις. 

 Όταν οι γονείς προσπαθούν να ρυθμίσουν τι ή πόσο το παιδί τους τρώει, το παιδί θα αρχίσει να αντιδρά σε αυτά τα εξωτερικά μηνύματα παρά να ακούει τη δική του εσωτερική ανάγκη, η οποία θα μπορούσε να τους θέσει σε κίνδυνο σε θέματα διατροφής.  

Κατά τον ίδιο τρόπο, όταν χρησιμοποιείτε το φαγητό ως δωροδοκία ή ανταμοιβή, τα παιδιά μπορεί να τρώνε περισσότερο για συναισθηματικούς λόγους και όχι ως απάντηση στη φυσική τους πείναΕπιτρέποντας σε ένα παιδί να τρώει ό, τι χρειάζεται για να ικανοποιήσει την πείνα του χωρίς πίεση ή σχόλια μπορεί να το βοηθήσουμε να αισθανθεί περισσότερο αυτόνομο και να μάθει να εμπιστεύεται το σώμα του. 

 

#4. Το σώμα είναι φτιαγμένο να κινείται 

Ως ανθρώπινα όντα, χρειαζόμαστε κίνηση και επιδιώκουμε δραστηριότητες που να μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά με το σώμα μας. Όταν τα παιδιά συμμετέχουν σε διασκεδαστικές και δημιουργικές δραστηριότητες (ιδιαίτερα στη φύση)θέλουν να είναι δραστήρια. Αυτό μπορεί να είναι μια ομάδα σε ένα άθλημα που αγαπούν, το ποδήλατο και παιχνίδια κίνησης όπως το κυνηγητό ή το κρυφτό. Δεν χρειάζεται η άσκηση να είναι πολύπλοκη για να αποκομίσουν οφέλη για την υγεία. 

Όταν ενθαρρύνετε την άσκηση ως κάτι ευχάριστο και διασκεδαστικό, δημιουργείτε στα παιδιά μια δια βίου συνήθεια φροντίδας και ανταπόκρισης στο σώμα τους με θετικό τρόπο. Εάν η άσκηση γίνεται καταναγκαστικά, τα παιδιά (και εμείς!) θα είναι δύσκολο να συμμετέχουν ευχάριστα. Η συμμετοχή σε φυσικές δραστηριότητες αποτελεί επίσης ένα πρακτικό τρόπο αύξησης της αυτοεκτίμησης και διδάσκει την αποδοχή του σώματος από μικρή ηλικία. 

 

#5. Αφήστε το σώμα σας να σας καθοδηγήσει με το φαγητό σας 

Ξέρατε ότι αν επιτρέψετε στο παιδί σας να διαχειριστεί διαισθητικά την τροφή του (ακολουθώντας τα σήματα πείνας και κορεσμού του) και εσείς προσφέρετε μια ποικιλία τροφίμων, τα παιδιά θα τρώνε ότι χρειάζεται το σώμα τους για ανάπτυξη και καλή υγεία;  

Πολλοί γονείς φοβούνται ότι αν δεν ελέγξουν τι τρώει το παιδί τους, εκείνο θα επιλέγει μόνο γλυκά κάθε φορά. Στην πραγματικότητα, τα παιδιά σταδιακά θα επιλέξουν μια ποικιλία τροφίμων όταν προσφέρονται ισορροπημένα γεύματα χωρίς πίεση (το υπόσχομαι  δοκιμάστε το!)  

Οι προτιμήσεις των παιδιών αλλάζουν συχνά - και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Ως γονείς, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να προσφέρετε μια ποικιλία τροφίμων στο τραπέζι, συνδυάζοντας ένα «διασκεδαστικό τρόφιμο» (όπως κάποιο μπισκότο ή κέικ) με άλλα θρεπτικά τρόφιμα. Αποφύγετε να κάνετε σχόλια για ποια τρόφιμα είναι "καλά" ή "κακά" για εσάς, για το ποια τρόφιμα πρέπει να τρώει ή ότι πρέπει να φάει μια ορισμένη ποσότητα θρεπτικών τροφίμων πριν από το επιδόρπιο.  

Θυμηθείτε ότι οι διατροφικές επιλογές του παιδιού σας μπορούν να αλλάξουν από γεύμα σε γεύμα ή καθημερινά, αλλά βλέποντας τη μεγάλη εικόνα, θα πάρουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται από διάφορα τρόφιμα.  

 

Οι γονείς είμαστε τα πρωταρχικά πρότυπα για τα παιδιά μας, και ειδικά στον τομέα του φαγητού, να ξέρετε ότι δείχνοντας εμπιστοσύνη στα παιδιά σας, εκείνα με τη σειρά τους θα μάθουν να εμπιστεύονται το σώμα και τις ανάγκες τους για φαγητό και άσκηση και να ζουν μια υγιή, ευτυχισμένη και ισορροπημένη ζωή!  

 

Εάν χρειάζεσαι περισσότερη υποστήριξη για την ανάπτυξη αυτών των υγιεινών συνηθειών για τον εαυτό σου ή τα παιδιά σου ή αν εσύ η ίδια χρειάζεσαι βοήθεια για την αποκατάσταση της δικής σου σχέσης με το φαγητό, επικοινώνησε μαζί μου. 

Γεια, είμαι η Ναταλία!

Είμαι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος και στόχος μου είναι να σε παροτρύνω, να σε κινητοποιήσω και να σε εκπαιδεύσω σε μια αλλαγή στάσης ζωής... Δοκίμασε μαζί μου!